Welcome

Dobrodošli na mojem blogu, prostoru, kjer so objavljeni potovalni dnevniki, slike iz potovanj, misli ter takšne in drugačne neumnosti. Glavni razlog za pisanje bloga so moja bolj in manj odštekana potovanja o katerih me ljudje radi povprašajo. Tu je torej prostor kjer si radovedneži lahko pogledate kakšno sliko in preberete kaj se dogaja v mojem malem norem svetu. Enjoy!

nedelja, 23. november 2014

ONE LIFE, LIVE IT! 



Zjutraj sem tako na hitro napakiral za dnevni hajk in na poti proti postaji kupil sendvič in se ustavil na zajtrku. Busi vozijo na 20 minut, tako da sem si vzel sprehod precej umirjeno. Izjemoma sem brez večjih težav našel pravi bus. Na busu sem tudi tokrat srečal nekaj gringotov, ki so šli v isto smer. Med njimi je bil tudi Max, ravnatelj srednje šole na jugu Francije. Tudi on je bil namenjen v park, tako da sva se odločila da skupaj narediva en manjši hajk. Na vhodu v park sva se ustavila na kavi in si ogledala zemljevid parka. Zemljevida se ne da kupit (ubup!!) zato sva ga le fotknila in naredila načrt hajka. V tem delu parka je nekaj označenih poti (nekaj smerokazov in nekaj markiranih skal na poti). Ker je vhod v park na cca 3800 metrih sva se odločila narediti del zelene poti, ki vodi na 4100 metrov (po besedah vodiča gor in dol max uro in pol) ter pa rdečo pot, ki vodi bolj po ravnini in traja cca tri ure in pol. Pot se je začela ob jezeru, za njim pa sta se rdeča in zelena pot razšli vsaka po svoje. Najprej sva popolnoma zgrešila zeleno in hodila po rdeči. Ko sva bila očitno predaleč sva obrnila in nadaljevala z iskanjem zelene poti. Le s težavo sva našla en zelen smerokaz. Nadaljevala sva pot v njegovi smeri in vneto debatirala o tem in onem.



Smerokazi so izginili, ostal je le še hrib pred najinimi očmi. Z veliko motivacije in željo po avanturi in doseganju lastnega rekorda v nadmorski višini sva se odločila za direkten napad na hrib z upanjem da med potjo naletiva na najino »zeleno« markirano pot. Direkten vzpon na 4.000 metrih v kavbojkah je res edinstven J Ker je zrak precej redek je človek zadihan z vsakim korakom. Ker pa sva navalila na vrh ko mutava na kremšnite sva bila še toliko bolj zadihana. Kamnit vrh nama je žal preprečil vzpon zadnjih 50m višincev. Vseeno sva bila z 4.100 zadovoljna J. Na vrhu sva tako naredila nekaj lepih fotkic, pomalcala in se odločila za sestop po zadnji strani. Na začetku je zgledalo kot, da je uhojena potka, katera je bila kmalu le še iluzija. Začel se je spust čez kamenje, mini prepade in neprehoden gozdiček. Ure so se seštevale (vrh sva dosegla po slabih dveh urah), midva pa se borila z spuščanjem iz hriba. Iz koraka v korak sva bolj bredla med prepade in neprehodne predele in vedno bolj sva se počutila izgubljeno.





Slika zemljevida je bila popolnoma neuporabna, saj je bila zastarela in nenatančna. Iz sosednjih hribov se nama je počasi začela približevati megla, kljub dobremu razgledu pa znakov poti ali smerokazov ni bilo na vidnem polju. Po slabih petih urah sva se le spustila do ravnine kjer je bilo nekaj jezer. Tam sva našla tudi manjšo in staro potko, ki naju je skozi gozd pripeljala do rdečih smerokazev. Noro utrujena, vendar vesela, da sva našla utrjeno pot sva se vrnila do vhoda v park. Še preden pa sva se usedla na klopco pa sva zagledala avtobus, ki je drvel proti Cuenci. Še zadnja doza adrenalina je pognala kri po telesu tako sva z tekom zadnjih sto metrov »hajka« le za las ujela avtobus. Noro vesela in v šoku nad avanturo, ki se je zgodila sva se tako vrnila v Cuenco in upala, da se bodo prihodnji dan noge še držale telesa.

Ob prihodu  v hostel je tako sledil najprej dolg in topel tuš nato pa še obilno kosilo v sosednjem bifeju. Riž, solatka, piščanec – 2 dolarja J ravno, ko sem se najedel pa se je mimo pripeljal Pablo. Skupaj sva šla kupit karto za nočni avtobus in se dogovorila da pride ob pol polnoči pome. Preostanek večera sem tako rehabilitiral na hostelskem kauču in debatiral z kolegi popotniki.

Nočni bus po pan-ameriški »avtocesti« je bil precej ubupen J vsi sedeži so bili zasedeni, lukenj na tej cesti je neskončno, busar pa je vozil s polnim gasom kot da naslednji dan ne obstaja. Kljub temu sem uspel odspat nekaj manjših črtic. Okrog šestih naju je sprevodnik butnil pokonci češ da morava zamenjati avtobus če želiva v Baños. Z malo sreče sva takoj na drugi strani ceste in 2 minuti kasneje srečala iskani avtobus. Po slabi uri vožnje sva (ob sedmih zjutraj) prispela v Baños. Ob tako zgodnjih urah mesto še spi. Le s težavo sva našla kavarno, kjer sva dobila topel zajtrk.

Po zajtrku sva poiskala rezerviran hotel in končno v ravni pozi in pod kovtrom odbredla kulturni 2 urci. Po počitku sva naredila  manjši turistični krog po centru. Mesto Baños je majhno, skupaj šteje manj kot 10.000 prebivalcev. Mesto je ena izmed glavnih turističnih destinacij zaradi številnih aktivnosti, ki jih narava tu ponuja. Canyoning, rafting, zip-line, bungee, … V neposredni bližini je tudi nekaj vulkanov. Zaradi močnih rek in dobre ceste, ki vodi v nižine naj bi Baños predstavljal vrata v Amazonski gozd.

Z Guayaquilci (kolegim iz Guayaquila) sva bila dogovorjena v dopoldanskih urah, vendar sva pozabila prišteti 4 ure (Equador timing). Ker sva imela časa na pretek sva si pogledala še lokalno tržnico in se po neskončnemu številu stopnic povzpela na pod bližnji hrib kjer sva ujela lep razgled.




Za kosilo so končno prišli tudi kolegi, vendar so pozabili vse moje stvari (ki jih je Grace pripravila zame – zadnji del prejšnega posta). Mini štalca. Z seboj sem imel le polovico oblačil, nisem imel adapterja za polnjenje baterij fotiča, tudi tevice so ostale na morju in še veliko drugih uporabnih stvari J. Jebiga avantura je iz dneva v dan večja.

Ko smo se po kosilu poupdejtali smo naredili manjši plan aktivnosti za čez vikend. Prva stvar je bila ogled čudovitega slapu, kakšnih 10 kilometrov vzhodno od mesta. Vseh 7 (Pablo iz Cuence in guayaquilci Marija, Djanki, Danielita, Cesar in Maisa) se nas je stisnilo v avto in gas proti slapu. Lušten sprehod, noro lepa in zelena narava in pa nekaj lepih fotkic.




Zvečer se je skoraj slučajno zgodil en vrhunski žurček. Noro dobro je, da tu se tu v diskotih vrti veliko latinsko-ameriške muzike, in ne le pokvarjen štanc in ubupna komerciala J rezultat tega je, da večina ljudi pleše dobro in da sem dobil prvo lekcijo sambe(?).

Par urc spanja smo si privoščili nato pa zajtrk in odhod v eno izmed turističnih agencij. Plan je bil sledeč; Najprej canopy (zip-line) popoldan pa še rafting. Takoj smo se natrpali v dva taksija in odpeljali v sosednjo sotesko. Ko smo prispeli so nam nadeli pasove in nataknili čelade potem pa jasna in natančna navodila. Valda v španščini… kakšnih deset minut navodil mi je bilo prevedeno v: Imej roke ob sebi in uživaj J. Ulegel sem se na neko platno s štriki, kateri so bili pripeti nad menoj na zajlo (ležal sem na trebuhu z glavo naprej). Tri, dva, ena in zmanjkalo je tal, okrog mene noro lep kanjon jaz pa sem leže drvel po zajli med pečinami kanjona in nad deročo reko. Noro!!! Z pomočjo karabinov in varnostnih štrikov smo nato hodili visoko nad reko po (skoraj) mostičkih, plezali po pičini in s povratkom nazaj izvedli še en nor zip-line spust.



Polni adrenalina smo že komaj čakali na raft. V hotel smo se šli le še preoblečt in po brisače. Na tržnici smo kupili nekaj sadja, potem pa akcija!


Dogovorjeni smo bili ob pol treh. Tokrat smo se zamudili le kakšni 5 minut, saj smo morali biti točni. Ko smo prispeli na dogovorjeno točko smo takoj naleteli na obupno organizacijo. Usedli smo se na čoln in čakali da pride avtobus. To je trajalo kakšne pol ure. Med čakanjem nam je razložil, da bomo raftali istočasno z nekim »reality showam«. In res, ko se je pripeljal kombi je bil napol poln »plastičnih afn« in kamermanov. Ko smo prisedli smo se še dobre pol ure vozili okrog po mestu in nabirali stvari (še en raft, pa na en konc mesta po čevle, na drug konc mesta po obleke, čelade…) naposled smo se končno odpeljali prot štartu.

Po kakšnih 20 minutah vožnje ob reku navzdol smo prispeli do izhodiščne točke. Tam je bil še en kombi švedskih gringotov, tako nas je bilo skupaj za 4 rafte. Najprej so nam razdelili obleke nato pa še čevle. Z malce sreče sem dobil vrhunski neopren (z dolgimi hlačnicami in rokavi, pa še debelejši od ostalih). Večjih čevljev je pa jasno zmanjkalo. OK, ni problema, bom bos. Na srečo so se uglasile punce in zahtevale, da mi najdejo čevlje. Vodiči so res našli še zadnji par največjih čevljev (št. 43-44). Po nekaj neuspelih poizkusih sem jih lr spravil na morje 46-47 velike tačke J.

Nase smo navlekli še čelade in se opremili z vesli, potem pa malo fotkanja in pa natančna razlaga kako ukrepat v različnih situacijah (nazorno so prikazali vse možne načine reševanja sebe in drugih oseb če kdo pade v vodo oziroma če se prevrne čoln). Nato so nas dali v skupine kakor smo se prijavili in nas posedli v čolne (na kopnem). Tri skupine so imele malce večje čolne, naš pa je bil ožji (tist dodatn k smo ga šli še iskat na poti). Sledil je manjši trening za ogrevanje kjer smo natrenirali vse ukaze in nas primerno porazdelili v raftu. Jaz in Pablo sva bila spredaj, jaz sem bil desni vodja, Pablo pa levi. Najina naloga je bila da veslava usklajeno in glasno dajeva tempo ostalim članom (one, two, one, two, … ). Ker imava tako jaz kot Pablo očala nama je dal vodič iz našega čolna vezalke da sva privezala očala, da jih nebi odnesel kakšen val. Za moment se mi je zazdelo, da malce pretiravajo… Ko smo bili natrenirani smo odnesli čoln v vodo in počakali še ostale ekipe da se spravijo na vodo. Za varnost je ob nami veslal še kajakaš za ročkami spredaj in zadaj. Preden smo odrinili je Mary zagrabila precejšna panika in le s težavo smo jo prepričali, da je vožnja prijetna in nenevarna.

Rjava in po večjem delu precej deroča reka je bila na začetku super zabavna. Nekdo iz sosednjega čolna je sicer kmalu padel v vodo vendar so ga hitro potegnili nazaj na čoln. Ob vsakem mirnem delu smo zamenjali vrstni red, tako da je bil vsak čoln nekaj časa prvi, nekaj časa zadnji in nekaj časa nekje vmes. Ker sem bil čisto spredaj sem v večjih brzicah spil kar nekaj vode saj me je zalivalo čez glavo. Očitno le ni bilo napak, da sem si privezal očala J Vožnja je bila d'best, veliko smeha, uživanja v lepih razgledih in premetavanje med brzicami. v enem momentu so bile brzice tako velike da me je skoraj odvrglo v vodo, le v zadnjem momentu sem se ujel za štrik in obdržal na raftu.

Deroča reka, ki si utira pot med razgibanimi Andi je blatna in precej velika. Le kakšnih 40 kilometrov nižje se Andi končajo, od tam naprej pa se začenja Amazonski deževni pragozd. Divjina okrog nas je bila tako zares čudovito zelena in gosto poraščena.

Kljub nabiranju oblakov nad nami so se vodiči odločili da nadaljujemo pot. Zadnja četrtina je bila precej deroča in razgibana. Kljub pogostemu zalivanju, velikim kamenjem in močnim brzicam smo veslali precej suvereno. Vse dokler nismo ob precejšni brzini z levim delom rafta podrsali po skali, precejšen spust na desni pa je zajel raft in ga obrnil na glavo. Kar naenkrat je bilo vse okrog mene rjavo, v trenutku sem najprej pomislil kje so skale in površje. Brzice in rešilni jopič sta me hitro odnesla na površje. Še vedno sem imel v roki veslo zato sem se postavil v naučen položaj. Na hrbet, noge naprej in veslo na telo. Pogledam okrog sebe in začnem z iskanjem rešitve iz vode. Brzice so bile nore zato me je voda stalno zalivala čez glavo in premetavala med skalami. Pred seboj sem videl le Pablota, ki ga je deroča voda nesla z glavo naprej in pa Mary kako jo nemočno vodi tok čez brzice.

Po kvalitetnem premetavanju se je blizu mene le znašel kajak za katerega se je Pablo zagrabil spredaj, jaz pa sem ga ujel zadaj. Z spodnjim delom telesa sem nekajkrat zadel skale, nakar se je pred nami znašla ogromna skala, ki je štrlela iz vode. Kajak se je komaj odmotal po levi strani ob skali, mene pa je tok nabil direktno nanjo in me odtrgal stran od kajaka. Ker je bila skala izjemno gladka nisem imel možnosti splezati nanjo oziroma se jo oprijeti, zato me je tok odnesel naprej. Kočno so se brzice malenkost umirile zato sem odplaval po toku naprej in ponovno zagrabil kajak. Končno sem zajel zrak brez vode in se ozrl okrog sebe. Nedaleč stran sem zagledal Mary kako jo še naprej nosi voda.

Od vseh se je to moralo zgoditi ravno nam oziroma njej, ki jo je bilo na smrt strah že sam sestop na čoln. Hitro sem spustil čoln in zaplaval proti njej. Zagrabil sem jo za rešilni jopič in z njo odbrcal proti bregu. Brežina je bila kamnita zato sem se z eno roko zagrabil za skalo, za drugo pa stisnil Mary na rob. Najprej sva skupaj dobro zadihala nato pa se vsa izmučena potegnila na suho. Nedaleč naprej je že čakala ena ekipa s čolnom in pa Pablo. Ko smo se naložili na čoln smo odveslali še na drug breg in pobrali Cesarja. Tako nas je bilo na raftu 12 (prej smo bili po 7 na raft). Z nadaljnjimi brzicami smo tako na polno zajemalo vodo in se le komaj držali nad vodo. Dva ovinka naprej smo našli naš raft, katerega je vodič obrnil okrog in pobral še dve naši punci (Danielito in Maiso). Djankija pa je kmalu za padcem v vodo pobral drug raft.

Ko smo priveslali do našega rafta smo se presedli nazaj. Isto časno pa je začelo še močno deževati. Na srečo se ni nihče močneje poškodoval, zato smo nadaljevali raftanje še kakšnih 15 minut do prvega možnega sestopa. V nalivu smo nato naložili čolne na prikolice in se v kombijih preoblekli v suha oblačila. Sledila je še kratka pavza v kavarni na poti nazaj, kjer smo se podkrepčali z kakavom in sendvičem, nato pa odhod v hostel pod topel tuš in relaxiranjem po za nekatere precej travmatični izkušnji.

Zvečer sem precej po naključju srečal Maxa (un francoz k sva se skup zgublala prejšn dan po nacionalnem parku). Skupaj smo šli na večerjo potem pa več kot zaslužen spanec.


Danes je Nedelja, čas za pakiranje, poslavljanje in pripravo za nove avanture. Guayaquilci odhajajo domov, zato jim bom predal računalnik, blog se tu ustavlja za dober teden. Plan je, da grem na nočni avtobus v amazonski deževni gozd kjer nočem imeti računalnika. Od tam grem v glavno mesto Quito, potem pa z nekaj postanki proti Guayaquilu in pa domov.

Ni komentarjev:

Objavite komentar