13. objava 28.-30.11.2012
...toyota pa je s strasnim hrumenjen 4,2 litrskega 6 valjnika uspesno preprecevala urivanje vseh zarjavelih francoskih struc...
SENEGAL
Po preckanju reke Senegal naletimo na klasicno afrisko oviro>
zapornica kjer je treba placati mostnino. Odstejemo nekaj kovanckev in ze tezko
cakamo zasluzeno senegalsko pivo. Potem pa ponovno, policija, carina, zendarji
ter menjanje denarja saj je treba placati take in drugacne mejne zige, denar pa
sprejemajo le v domaci valuti. Brez problema postemljajo tudi ATA karnet za
zacasni uvoz avtomobila, s cimer se prepricajo da avto v drzavi ne bo prodan. Po
dobrih 3 urah zapletov, svica in aritmije smo bili koncno na poti do 15/20km
oddaljenega mesta Saint Luis. Mesto je eno prvih evropskih naselbin v Zahodni
Afriki izza casa kolonializma. Cudovito mestece na treh otockih, katere
povezujejo lepi mostovi. Danes je mesto polno dobre afriske glasbe, lepih
starih his evropskega stila ter cudovitih ribiskih lesenih afriskih colnov s
katerimi si domacini sluzijo kruh. Hitro smo se zasidrali v ze znan camp in se odpravili na senegalsko pivo
ter vecerjo. Zvecer sem se poklical kolega Nikota, kateri ima v Senegalu
podjetje z arasidi in je ze sprozil morebitno resevalno akcijo izpod
mavretanskih krempljev, in se mu zahvalil, ta pa je dodal se eno manj prijetno novico,
in sicer da imam 48 ur casa da se prikazem v Dakarju po nov stempelj kateri bo
dokoncno dovolil zacasni uvoz avta. Ha, se dobro da mi na meji tega nihce ni
povedal… no ja, tudi ce bi kdo to povedal ga nebi razumel… Sledilo je se malce
vecernega posedanja z domacini in sprehod po pesceni plaza nato pa posten in zasluzen
spanec.
zabava med cakanjem na senegalski meji |
Zjutraj smo ob zajtrku
potuhtali kako pa kaj naslednje dni in se odlocili, da po ogledu mesta svignemo
do Dakarja, tam prespimo, naslednji dan pa najdemo stempiljko, nato pa se z
Ksenjo posloviva od stoparja, sama pa nadaljujeva pot do svetega mesta Touba,
kjer se naha Niko.
Plan se je zacel odvijati po Afriski klasiki> z zamudo. Cesta pa je
ponovno narekovala svoj tempo. Po ogledu mesta smo se odkotalili na
zajtrk/kosilo katerega smo cakali 2 uri ! ko smo prisli v restavracijo s
katero smo se dogovorili ze prejsni dan kaj bomo jedli ter kdaj bomo prisli, so
po nasem prihodu sele odsli na trznico v nabavo potrebnih sestavin zato nic
cudnega da smo cakali kot pozabljene duse. Hvala bogu naju je zabaval mladi
Kanadcan, ki je s svojo naivnostjo poslusal vse zgodbice afriskih prodajalcev
ki so na naso mizo vlekli vse mogoco saro iz svojih torb, na koncu pa je
preplacal se ves kic za karega mi se danes ni jasno kako ga je spravil v svoj
rukzak in koliko je preklel vse kupljene maske, ko je vlekel torbo po vroci
Afriki sem ter tja.
Saint-Louis |
ribiski colni |
Po vrhunski ribi smo se zakotalili proti Dakarju. Valda smo gledali soncni zahod kar nekaj kilometrov pred mestom, istocasno pa ugotavljali da ni nikjer blizu campa, hoteli pa so dragi kot zafran.. spet dilema, saj smo prihodnji dan potrebovali stempelj carine zgodaj zjutraj saj v petek ljudje delajo samo se z levo roko, pa se to samo do kosila. V kolikor bi to zamudil, bi bil ponovno v strasnem prekrsku, kar pa mi po iskusnji izpred prejsnjega dne nekako ni najbolj disalo. Po hitrem premisleku se odlocimo zaviti proti plazi in tam najti koticek za spat. Hitro smo kupili nekaj hrane in se po temi prebili do plaze, in vsaj na videz osamljenega prostora. Potem pa makaroncki, snopec, pivo in debate.
Jutranje vstajanje trenutek preden se je zacelo daniti. Glede na
opozarjanje na strasno gneco v centru Dakarja vsako jutro smo se odlocili se
zapeljati po pesceni plazi dokler bo to mogoce, potem pa v strogi center mesta
posikat carino. Ker so luci na avtu strasno slabe se ponoci ob stotisocih
tekacij na plazi ni dalo pohodit plina smo se zelo kmalu zaceli pogrezati v
pesek. Jutranje odkopavanje ob pogledih na nevarno priblizevanje morja nam je
pognalo kri po zilah bolj kot sod kave. Ob pomoci podnic in mocnega znizanja
pritiska na gumah se nam je po dobre pol ure kopanja le uspelo pribiti na trsi
pesek. Sledila je hitra odlocitev da je potrebno cimprej zapustiti pesek, saj
bi nam ponovno vkopavanje prineslo zamudo na carini.
trenutek pred kvalitetnim vkopom |
Konco smo nasli pisto
proti ulicam, vendar so bile vse ulice blokirane z gumami, katere so onemogocale
prehod avtomobilov na plazo. Hvala bogu je gospod toyota izklesal avtomobil za
najzahtevnejse naloge s katerim smo precili kamnit nasip in se z polnim gasom
peljali natancno en kilometer koder nas je pricakala strasna kolona, kateri ni
bilo videti konca. Super. 10 sekund pred obupom se je kolona pocasi zacela
premikati, toyota pa je s strasnim hrumenjen 4,2 litrskega 6 valnika preprecila
urivanje vseh zarjavelih francoskih struc. Koncno se nam je uspelo pririnit do
tistih nekaj kilometrov Senegalske avtoceste, katera sluzi kot vpadnica v
center mesta, in kot strela smo bili v centru. Z odprtim oknom nagovorim sosednega
voznika, ki je cakal pred semaforjem > vprasal sem ga po iskanem trgu,
kjer naj bi bila carina. Na mojo sreco je sel gospod ravno na ta trg zato je
namignil naj vozim za njim. Krasno. V parih minutah smo bili tam, potem pa
iskalna akcija carine. po manjsem prerekanju o ceni parkirnine ter da ne
potrebujem vodica zap o mestu sem le nasel carino. Stopim notri in me hitro
zadane afriska klasika, ki pravi, da ce gre nekaj prevec enostavno se bo moralo
prej ali slej zakomplicirati. Na carini mi razlozijo, da oni niso prava carina
za moje tezave. Napotijo me v nekaj sto metrov oddaljeno carino. Nekaj sto
metrov oddaljena carina mi kaj hitro da vedeti, da tudi oni niso pravi ter naj
poskusim v sosednji stavbi. Yes ! vratar v sosednji stavbi pravi da sem na
pravem naslovu, vendar, da za vstop potrebujem dolge hlace. Ja itak. Letim v
avtu v veri da ne bom prepozen, se preoblecem, skocim nazaj in se postavim v
dolgo vrsto. Po slabi uri cakanja le pridem na vrsto in
stopim v pisarno. Gospod sprejme list, prikima, prebere in razlozi, da je vse
ok, razen dejstvo da sem ponovno na narobni carini. Ja ne me basat!? Si zapomnim napotke in se odpravim v pristanisce,
kjer naj bi imeli pravi zig. Takoj me najde nekdo izmed zaposlenih in me vlaci
iz ene pisarne v drugo in skupaj isceva zig. Po kaksni uri cakanja v pisarnah
so nekje le sprejeli papirje. Seveda so zahtevali placilo 10.000
zahodnoafriskih frankov, kljub informaciji da je zig brezplacen. Sledilo je
malce prerekanja in izgovor na kar so oblasti popustile in me postavile pred
vrata, ces naj se vrnim po papir cez dve uri. Potem pa koncno cas za zajtrk,
kavo, polnjenje kredita na telefonu in pa poslavljanje od Kanadskega
zabavljaca. Nekaj minut pred eno po tezkem utrujanju v pisarni koncno zacnejo
prestavljat moj karnet in se odlocijo da potrebujem se kopije vseh relevantnih
dokumentov mene ter avtomobila. Tabornisko nacelo, bodi pripravljen, me poslje
v nekaj korakov oddaljen avto po ze pripravljene kopije s cimer pa me posljejo
v tretjo pisarno po stempelj. ?seveda tu ni logike, sploh pa mi ni nic jasno,
ker sem zacel svoj obhod v stavbi prav z pisarno kjer sem v koncni fazi tudi dobil
stempelj?
Z pravo stempiljko in konco uradno zacasno uvozeno toyoto sva se
odpravila proti Svetemu mestu. 4 ure voznje proti vzhodu so minile relativno hitro
saj naju je senegalska havana konstantno nagrajevala z zabavno formiranimi
Baobab drevesi.
Baobab |
Sladke skrbi maš, ni kej.
OdgovoriIzbrišiUživej Afriko! Tle ni nč dobrga pa še mraz je ...
In baj ti tehnika dobro služi!