12. objava 26.-28.11.2012
MAVRETANIJA 2. DEL
ja ja, cela stala z pravopisom, sej vem. Ampak ce pisem o Afriki bom pisal po afrisko *bi dal tu smejkota pa se zdej ne vem kje ma ta francoska tipkovnca dvopicje.
Kljub naslovu Mavretanija si ne morem, da nebi pokazal telih malih prikupnih Senegalckev. |
Po opravljeni akciji in
pridobitvi daljse mavretanske vize sva se odpravila do campa Menata. Znan camp v Noakchottu, kjer se ponavadi
nastanejo preprodajalci avtomobilov iz Evrope. Nekateri jih prodajo kar
direktorju campa <tezki mafijozo> spet drugi peljejo se juzneje v zelji
po boljsem zasluzku. Ob prihodu takoj velika cistilna akcija avtomobila in
susenje mokrega sotora. Potem pa sprehod, dozica interneta z nalaganjem
programov ter pa pocivanje v udobnem campu. Na istem mestu se je kar naenkrat
znaslo kar nekaj znanih obrazov, katere sem srecal na poti proti jugu, med
drugimi tudi Nikola/Kandacan, kateri prvi dan ni dobil Mavretanske vize v
Rabatu. Ob vecernih debatah naju je prosil za prevoz do Senegala, kar sva glede
na prostor v avtu brez tezav sprejela. Pogovori so se vili tudi glede prodaje
avtomobilov, s tem pa je lastnik campa nastavil sila mamljivo ponudbo u nakupu
Toyote s ceno 18,500 eur. Pfuuu, to bi se pa ze kaj dalo zmenit. Vendar je pred
mano se dolga pot, tako da sem ponudbo prijazno zavrnil z odprto moznostjo
prodaje na poti domov.
Drugi dan v Noakchottu sva
zaprosila za senegalske vize in z malo krega dosegla prvotni dogovor, da vizo
dobiva se isti dan. Nato sva se
odpravila na en giro s toyoto cez mesto in obcutila vsesplosni kaos na lastni
kozi. Sredi ceste ljudje hodijo, parkirajo, zaletavanjo, se vozijo z
tovornjaki, osli, itd itd. Ko se nama je koncno uspelo preriniti iz
dopoldanskega vrveza po pesceno luknjastih cestah centra mesta sva se odpravila
na kosilo nato pa v camp na popoldanskih pocitek. Med potjo me je ustavilo kup
ljudi z dobrimi ponudbami za nakup Toyote, vendar mi je bolj kot cena pomenil
avto, saj sem vanj vlozil veliko truda, s tem pa mi je mocno prirastal k srcu. Istocasno
pa smo tudi naredili manjsi biznis s starimi oblekami katere smo prodali kar na
ulici. Po pocitku sva skocila po dogovorjene vize, katere sva le s tezavo prepricala
da sva vize ze placala, saj tu beseda racun oziroma potrdilo o placilu pac ne
obstaja. Po klasicnih birokratskih tezavah sva naposled le dobila vize in se s
tem odpravila nazaj v camp na vecerjo. Ob vecernem druzenju sem spoznal kar nekaj
ljudi s katerimi smo se dogovorili, da prihodnji dan skupaj preckamo mejo, med
drugimi tudi Renierja, 60 letnika z dolgo zgodovino, kateri si sedaj v penziji
pestri dneve z prodajo starih avtov v Zahodni Afriki, izlezavanjem v najeti
hisi v Senegalu ter pomoci posvojeni slepi Gvinejki, katero je kot malo deklico
pripeljal v Evropo, kjer sedaj uspesno studira.
Zgodnje jutro s hitrim
pospravljanjem in klasicno zamudo zaradi prevec oseb v ekipi. 3. Avto <1. Reiener,
2. Jaz> je bil nasploh skandalozen saj je imel v tem jutru opravkov za cel
dan, zato se ne cudim da smo jih izgubili se preden smo zapustili mesto. Kljub 1
urnem cakanju za te in one opravke smo jih v nekem trenutku izgubili izpred oci
v vzratnem ogledalu in nas po pol ure se vedno niso uspeli ujeti. Naprej sva se odpravila dva avta, ki pa sva se locila ob poti za
Djemmo. Odlocili smo se namrec za malce
daljso pot skozi narodni park Diamma ter isto imenski mejni prehod, kateri je
znan, da omogoca mnogo lazji in manj kompliciran prehod drzavne meje kot pa
glavni prehod Rosso. Le ta je ustvaril ime najtejzjega mejnega prehoda na svetu <slisal
velikokrat vendar tega nisem nikoli preverjal>. Z Renierjem smo se dogovorili da se on
zapelje do Rossa, kjer opravi neko zavarovanje nato pa se po drugi poti
pripelje do Diamme, kjer so dobimo in skupaj preckamo mejo.
Narodni park je bil zares
vreden ogleda, slabe poti so nas vodila med sipinami, nizkimi drevesi in
grmicki. V nekem trenutku pa se je spreobrnila se
v veliko mocvirje koder so domacini lovili ribe ter sejali zita. Na poti smo
srecali tudi kar nekaj zivali, med drugimi kamele, divje prasice, kuscarje itd.
Kljub postanku med sipinami smo bili se pred dogovorjenim casom na dogovorjeni
tocki, zato smo tam postali se slabo uro vendar Renierja ni bilo. Malce navelicano
smo se sami odpravili proti meji in se zacudno spogledali ob prizoru na prvi
pogled smesne meje. 3 male hiske ob cesti, vsaka pa je imela svojo
zapornico. Ustavili smo se ob prvi in se
podali v hisko kjer so pogledali osebne dokumente ter odkumente avta ter odprli
zapornico. Za prvo zapornico se ponovno odpravimo v hisko, kjer je prvi prostor
dajal obcutek dnevne sobe> na tepihu je lezalo nekaj ljudi in gledalo tv. Eden
izmed njih je bil v uniformi, le ta je ustal in nas pospremil v sosednjo sobo. Ob
pregledu pasusev je ugotovil, da moj mercedes leta 2010 ni bil odstempljan iz
drzave. Ob zmedi je poklical narednika in mi razlozil, da sumi da sem v
Mavretaniji prodal avto za kar je zagrozena kazen 2 let zapora ter, da me sedaj
morajo odpeljati v Noakchott na sojenje. Hm hm.. Bi clovek lahko dejal da nic
kaj prijetno, se posebej, ce nihce na meji ne govori anglesko. S pomocjo
Kanadcana, ki je deloval kot prevajalec smo se naposled le uspeli dogovoriti za
podkupnino, katera me je spravila iz drzave, ni pa garantirala ponovnega
varnega izhoda iz Mavretanije. Se tretjo hisico smo uspesno presli, placali
dvig zadnje zapornice in se zapodili cez most proti Senegalu.
Ni komentarjev:
Objavite komentar