14. objava 30.11.-3.12.2012
SENEGAL 2. del
Tuba je 1,5 milionska
vas. Kraj kjer carina nima vstopa, predsednik drzave pa ob ubisku Toube
poklekne pred vodjo mesta, in ne obratno. Vsako novo leto pa muslimanski del
senegala roma v Tubo kjer je ogromna in cudovite moseja, ki je pravzaprav edina
turisticna atrakcija mesta.
Seveda nisva vedela natancno kje v tem mestu ima Niko tovarno, niti kje je doma. Ob prihodu v mesto pa se nama seveda ni uglasil. Ob najinem toyotinem romanju po mestu in iskanjem Nikota pa kar naenkrat zazvoni telefon> halo, fotr tuki, midva sva na letaliscu u benetkah, se vidmo jutr zjutri.
V Afriskem transu sem valda pozabil na
obstoj koledarja in zakalkuliral prihod domacih. Ob tuhtanju kaj pa kako, ker
mi naslednji dan 300km nazaj v Dakar in pa potem spet v Toubo res ni disalo se
je ze uglasil Niko in naju prisel iskat. Zapeljali smo se v njegovo afrisko
rezidenco kjer sva spoznala druzino, srecala kolega Assana ter se odpocila od
napornega vsakdana =) kot na lasc se je Niko proti veceru izdal, da ima
rojstni dan, zato sva z Zenjo privlekla na mizo alkoholne specialitete maroskih
in evropskih alkoholnih izdelkov katere smo degustirali pozno v noc.
Zjutraj je dobri kolega
Assan zorganiziral prevoz domacih do Tube in s tem pricel njuno privajanje na
afrisko organizacijo.
Prav zanimiv tale prihod v
Afriko. Četudi je samo senca afriske realnosti vseeno kratek opis. V Bentkah me
je zamuda 30 minut ze zaskrbela, zato vprasam na checkingu kaj to pomeni. Gospa
se mi je le nasmehnila in dejala da to pa res ne bo problem. Priletimo potem v Tunis z enourno zamudo. Ampak tudi
to ni predstavljalo problema. Dobiva novo karto za checkin z gate 55. Tako kot
sva jo ze imela. Pridev na gate 55. Tam pise nockschott. No ja mogoce bo pa za
njim dakar. Malo pocakava. Ker ni spremembe se sprehodiva in vprasava. Ze prvi
v uniformi je vedel da je to gate 51 in ne 55. Ne vem zakaj ni vedel tudi tisti
pred 15 minutami, kateri nama je dal drugo karto. Kakorkoli. Na tem terminalu
pise Dakar. To bo ze prav. Sedimo sedimo in se kar sedimo. Odhod bi moral biti
ob 8.00. Ob 10h se kar sedimo. Potem se odprejo vrata in se vkrcamo. Skozi okno
gledava najin nahrbtnik na vozicku. Samo enega. Drugega ne vidiva. Pripelje
traktor zapene vozicek in ga odpelje. Verjetno na drugo stran si misliva.
Pristanemo ob 3 h zjutraj namesto ob 0:15. Cakava prtljago. Prvi nahrbtnik je
kmalo na traku. Cakava se naprej. 15 minut. Ni ga. Je pa
se nekaj italijanov in francozov ob traku. Malo se spogledujemo. Ni ne? Pa res
ni bilo. Vrsta pred izgubljeno prtljago je bila kar dolga. Tam nekako ob stirih
ali malo prej sva s potrdilom o izgubljeni prtljagi in enim nahrbtnikom zunaj.
Kar stepli so se za naju. Nekaj casa jih se odganjava, potem pa tudi nahrbtnika
ne vidim vec. Vidim le vozicek in kup crncov, ki ga porivajo. Pridemo do nekega
posvasanega taxija brez oblog v notranjosti. Sam pleh. Vrzejo najine stvari v
prtljaznik in bi radi se nekaj napitnine. Nic ne dava. Komaj zapreva vrata, ker
kup rok tisci v notranjost, da bi otipali napitnino. Ni je. Odpeljemo. Tudi
taksistu ni tocno jasno kam. Po poti mu poskusamo razloziti. Ta zahodna
Afrika. Zakaj je niso raje okupirali Anglezi. Bi se vsaj kaj pomenili oziroma
vsaj malo razumeli. Tako pa francozi. Pojma nimam kaj govori. Saj ne da je kriv
taxist. On zna poleg materinscine se
perfektno francosko in to verjetno s samo stirimi razredi osnovne sole. Kriv
sem verjetno jaz, kaj pa rinem v zahodno afriko brez znanja francoscine...
Pridemo skoraj do cilja. Sem ze mislil, da sem razumel kaksna je cena. Poskusam
mu dati 5€, pa fant kar ustavi in pravi da smo prispeli, vsaj tako sem razumel.
Gledava okrog pa ni napisa hotela, zato pogledava taksista in mu tisciva pod
nos izpis iz booking.com. Ou oui ali nekaj podobnega izjavi, vrne 5€ in po
moje jih hoce15. Pripelje pred hotel in se vedno hoce 15€. Saj bi mu dal
ampak kaj naj recem Mitji, da sem placal kar je hotel. Ne bo slo. Nadaljujemo
barantanje. Poskusam uporabiti raceptorja, ki je pritekel in ga vprasam, koliko
je cena taxija iz letalisca. Nimam sans. Arabci ali crnci to je
isto. Takoj sta se povohala in tudi receptor je trdil, da je cena tam okrog. Na
koncu se pogodimo za nekaj cez 10 €. Sicer je pa taksist moral placati delez
skupini, ki je peljala najin nahrbtik do njegovega taksija. Saj za evropske
razmere je bila cena se vedno sindikalna. Hotel je bil kaksnih 10km od
letalisca ura pa je bila tudi ze zgodnja,
No fino, prideva do hotela, pokazeva
print rezervacije preko booking.com. Fant na moc prijazen> Ja izvolita, sedita, prizge luc in vprasa ce bi
mogoce pivo. Tako, ob stirih zjutraj. No pa daj ce ze ravno tiscis. Dobiva 0,66 l gazelle> senegalsko pivo. Dobro. Midva ga pocastiva s
kozarckom domacega. Natasi je ze malo sumljivo in vprasa. problem? Ne, ne pravi fant, ni
problema, taksi bo takoj tu. ???? Kaksen taxi saj spiva pri vas? Ker se spomnim
casov prebukiranja v bivsi jugi se mi je zdelo da vem zakaj gre. Preden smo popili pivo in snops je bil taksist na vratih in na hitro smo
zakljucili. Taksi naju je peljal po popolnoma isti poti nazaj proti letaliscu,
tako 15-20 minut in tik pred kontrolnim stolpom obrnil, se 50 m nazaj in
tu smo. Najin novi hotel. Priznati moram se precej lepsi kot rezervirani.
Naslednji dan si ogledam se cene in res tudi 20€ drazji, kar pa ne placava, ker
racun je bil izdan ze v prvem hotelu. Slucajno srecava zjutraj Francoza v
recepciji in fant prizna. Ja tisti hotel od vceraj je moj. Ker vaju ni bilo sem
sobo prodal. Ker pa booking.com ni hec, sem vaju castil s pivom, placal taxi in drazji hotel. No ja
kaj naj mu recem.
Zjutraj se zbudim. Internet
dela. Natasa spi. Grem proti morju kupit SIM za senegal. Placam 3€ in poklicem
Mitja. fanta zbudim. Niko je imel prejsnjo noc rojstni dan, precej je
zabasiral. Padel je tudi na finto: bonjour, sava, comontalevou ali nekaj podobnega.
Odgovor je bil mescouseva ali nakaj podobnega. Torej sem ga ujel. Ni me
prepoznal. Sicer pa kako pa bi me po prekrokani noci.
Mitja je bil do takrat ze veckot en mesec v afriki, tako da me niti ni posebej
presenetil, ko je dejal:
Aja vidva sta ze tu. ja jaz sem pa ene 300 km stran ( dogovor je bil, da se
dobimo v Dakraju). Toliko o vstopu v Afriko. Če ne bo hujsega bo kar v redu :-)
Popoldansko cakanje smo
popestrili z ogledom Nikotove fabrike, kjer sortirajo in pakirajo araside ter
indijske orescke. Velika povrsina in nekaj pod sto zaposlenih z Slovenskim nadzorom
dajejo malo kolonialskega filinga. Se posebej, ko se vozimo z Nikotovim Land
Rover Santano kabrio iz leta 1952. Carsko. Potem pa kosilo, pavza in pa prihod
starsev.. ja ja, prihod ze zveni po spremenjenemu potovalnemu rezimu, in pa
tezkih pogjanjih o tem kje in kako lahko in kje ne. naprimer> pa ne mors
skozi rdeco luc v krozisce prehtevati po desni? Ah ja.. sej pocasi sta se
privadila afriske voznje, fotr pa jo je v nekaj dneh celo dodobra osvojil.
Po izreku dobrodoslice in
polovicnem razpakiranju (drugi del je bil seveda izgubljen neke med letaliscem
in zarkom) smo popili kavo in se z Land Roverjem odpravili na ogled tiste
ogromne moseje, ene najvecjih v zahodni Afriki. Temelj velike in lepe moseje so
postavili v (ce mi spomin prav deluje) v 30 letih, koncali pa so jo leta 1963. Ogled
z nekaj lepimi slikami se je koncal z klasicnim prepiranjem z vodicem o ceni
kjer smo zmagali mi, saj smo po placilu sprejemljive vsote pohodili gas,
pritozujoci domacini pa so se kaj kmalu izgubili v oblaku prahu, ki se je valil
izpod Santaninih kramparic. Ogled smo zakljucili se z super marketom in pa
trznico kamor so me poslali nakupit lubenico, ces da se boljse izpogajam za
ceno kot pa ostali. Jebiga, rojen gorenc =)
Niko in Tanja |
Zgodnje vstajanje se je
zgodilo po Afrisko> okrog osmih, nato pa zajtrk in pa odhod vseh slovenskih
enot z dvem avtim na sever kjer so sipine po katerih so v dobrih casih grmele
trume vozil Paris-Dakarja. Po slabih
dveh urah so se pred name le pokazale sipine, zato smo spustili gume na
kriticno mejo, potem pa akcije gor in dol ter izzivljanja dokler ni prvi obstal
na mestu. Ob dveh vozilih tudi to ni bil problem, z pomocjo gurten smo se
poslepali do trse podlage, potem pa se cez par sipin naravnost v Buffet na
mrzlo Gazelo. Ja, ja, je tu potrebno se kaj dopisat? Po carobnemu odmoru smo se
odpeljali se na obalo, kjer smo izpogajali dobro ceno za dve in pol kilograma
morskih listov, nato pa smo se modro odlocili, da jo hitro podvizamo proti
domu, dokler je se dan, in tam speceno vecerjino kosilo. Morski list, olivno
olje, cesen, cebula, limona. Waaaa najbol!!!
Ker se clovek se prevec zlahka usidra na enem
mestu smo se odlocili, da je cas za odhod,
zato smo se zgodaj zjutraj poslovili od ze skoraj domacih (vsaj za nekaj
dni, saj se nacrtovana pot v naslednje drzave vali ponovno mimo Nikotove residence)
in jo krenili jugo-zahodno v safari park Bandija na voznjo med Gazelami, noji,
zirafami, zebrami, krokodili, zelvami, antilopami, bivoli in podobnimi zivalmi.
Potem pa se slaba urica voznje do najbolj turisticnega kraja Senegala> Saly.
Pomorskega letovisca, kjer si je domovanja postavilo ogromno starejsih
francozov, kateri se kot price selivke jeseni umaknejo v tople kraje, spomladi
pa se vrnejo nazaj v Francjo. Temu primerno je cello mesto dodobra
skomercializirano, zato smo se hitro pospravili v hotel po Nikotovem
priporocilu, in se za trenutek poiskusali vziveti v turiste in ne popotnike kot
do tedaj. Nep, to ni za nas, in ze prihodnji dan smo bili v casu kosila ze v
Dakarju, kjer smo zamudili vse ambasade, katere so bile glavni razlog prihoda
tega dne. Ker pa je bil to hkrati zadnji dan sopotnice Zenje smo se odpravili
na ogled (sm skor zihr da) najvecjega kipa v Afriki. Kipa, ki bi ga po velikost
zlahka primerjal z ameriskim kipom svobode, in tudi ta ima v glavi na samem
vrhu restavracijo z , verjetno, cudovitim razgledom. Kip moza in zene z majhnim
otrokom kaze prerod afriskega naroda. ko smo se postempljali na tej tocki in
videli najbolj zahodno tocko Afrike, sem odpeljal sopotnike do pristanisca, od
koder so se podali z ladjico na El-goree otok. Otocek ob mestu z popolnoma
evropsko arhitekturo, postavljen kot evropsko trgovsko bazo, kamor so
pripeljali suznje, od tam pa so jih odkupile ladje, ki so jih transportirale v
novi svet tja cez luzo.
Jaz sem ta cas pridobil se nekaj informacij glede karneta in se dobil
s parimi ljudmi. Zvecer smo nasli
prijeten hotel v centru mesta cisto ob plazi, tako smo se v miru poslovili
zatem pa odpeljali Ksenjo na letalisce in hkrati pobrali se drugi del prtljage.
Potem zgodnje spanje v pricakovani bitki pridobivanja viz v prihodnjih dneh.
Z maceto nad lubenico |
A kupis kemik? |
Ta velk Afrisk kip |
Se video voznje po plazi proti Dakarju. vec o teme v prihodnji objavi..
Ni komentarjev:
Objavite komentar